Jacuński M. (2016), Sieciowe komunikowanie polityczne. Perspektywa aktorów politycznych, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, s. 220; dostęp płatny online
Jacuński M., Baranowski P. (2015), The development of online political communication in Poland in European Parliamentary elections 2014: Technological innovation versus old habits, Central European Journal of Communication, vol. 8, no 2 (2015), Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, s. 219-234; pobierz i czytaj bezpłatnie
Jacuński M. (2014), Stagnacja na bis: wokół problemu instytucjonalizacji partii na poziomie europejskim, [w:] Europejska scena partyjna i jej aktorzy, red. A. Pacześniak, R. Wiszniowski. Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 128-152; dostęp płatny offline
Jacuński M., Borek M. (2014), Parlamentarzysta online: badanie aktywności polityków w Internecie w perspektywie regionalnej, Wrocławskie Studia Politologiczne nr 16 (2014), s. 205-220; pobierz i czytaj bezpłatnie
Jacuński M. (2014), Mediatyzacja a rozwój kanałów komunikowania partii politycznych w Polsce, Zeszyty Prasoznawcze, 2014(2), Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, s. 190-202; pobierz i czytaj bezpłatnie
Jacuński M. (2013), Północ kontra południe na – wcale nie dzikim – zachodzie, [w:] Gra o regiony: wybory do sejmików województw w 2010 roku, red. R. Alberski, M. Cichosz, K. Kobielska, Wrocław: REMAR, s. 103-117; pobierz i czytaj bezpłatnie
Jacuński M. (2013), Zautomatyzowane narzędzia badawcze w marketingu politycznym: w poszukiwaniu warsztatu badawczego politologa, [w:] Kryzys marketingu politycznego, red. A. Kasińska-Metryka, R. Wiszniowski, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, 2013, s. 127-142; dostęp płatny offline
Jacuński M., Pacześniak A., de Waele J. M. (2012), Ideological identification of medium-level party cadres in Poland, Polish Political Science Yearbook. t. 41 (2012), s. 383-407; pobierz i czytaj bezpłatnie
Jacuński M. (2012), Two decades of financing of political parties in Poland – from private pocket to the dependence on state, Transitions vol. 52/1, Université Libre de Bruxelles/Institut Europeen de l’Université de Geneve, s. 43 – 63; czytaj bezpłatnie
Jacuński M., Koc-Michalska K., Lilleker D.G., Schweitzer E.J., Jackson N., Vedel Th., (2011), Informing, Engaging, Mobilising or Interacting: searching for a European model of web campaigning, European Journal of Communication 26 (3), s. 195 – 213; dostęp płatny online
Jacuński M. (2011), Dojrzali, wykształceni i religijni: partyjne kadry z profilu [w:] Ludzie partii – idealiści czy pragmatycy? Kadry partyjne w świetle badań empirycznych , red. A. Pacześniak, J.M. de Waele, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, s. 25-45; dostęp płatny online (zobacz spis treści)
Jacuński M. (2011), Aktywista partyjny jako bierny obserwator, czyli kadry średniego szczebla wobec partii i jej kierownictwa, [w:] Ludzie partii – idealiści czy pragmatycy? Kadry partyjne w świetle badań empirycznych, red. A. Pacześniak, J. M. de Waele; Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2011, s. 89-111; dostęp płatny online
Jacuński M., Wiszniowski R. (2011), Telewizyjna reklama polityczna w kampanii do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku, [w:] Studia empiryczne nad komunikowaniem politycznym w Polsce, red. B. Dobek-Ostrowska, K. Majdecka, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2011, s. 85-98;
Jacuński M. (2010), Strategie polskich partii politycznych w wyborach do Parlamentu Europejskiego 2009 w świetle badań reklamy telewizyjnej, [w:] Wybory do Parlamentu Europejskiego: media i marketing polityczny, red. M. Jeziński, W. Peszyński, A. Seklecka, Toruń: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa „Dom Organizatora”, 2010. s. 213-232;
Jacuński M. (2010), Populizm jako element strategii partii politycznych w Polsce, [w:] Populizm w Europie: defekt i przejaw demokracji?, red. J. M. de Waele, A. Pacześniak, Warszawa: Oficyna Naukowa, s. 195-208;
Jacuński M. (2010), Gdy dwóch się kłóci, to mniejszość korzysta: wybory do sejmiku województwa na Opolszczyźnie, [w:] Wybory do sejmików województw w 2006 roku, red. R. Alberski, M. Cichosz, Ł. Tomczak, Wrocław: Wydawnictwo Marina, s. 133-147; dostęp płatny online
Jacuński M., Wiszniowski R. (2010), VII kadencja Parlamentu Europejskiego: decyzje wyborcze, frekwencja i strategie partyjne, Athenaeum – Polskie Studia Politologiczne, vol. 23 (2010), s. 11-30; pobierz i czytaj bezpłatnie
Jacuński M. (2008), The role of European political parties in closing the communication gap within the European Union: a critical view, Central European Journal of Communication, vol. 1, no 1 (2008), Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, s. 41-48; pobierz i czytaj bezpłatnie