Papers delivered at international conferences
Developments of e-democracy in Poland: limitations and challenges, 9th International Central and East European Communication and Media Conference (CEECOM) ”Media and communication studies: bridging disciplines, bridging countries”, University of Tartu (Estonia) 2016,
Transformation of Political Engagement and Participation in Poland: Longitudinal Study of Selected Online Tools, 23rd International Congress of Political Science (IPSA), Montreal (Canada) 2014,
Informing, Engaging, Mobilising or Interacting: Searching For a European Model of Web Campaigning, conference ‘Is there a European Model of Governance?’, panel European Elections and the Internet, International Political Science Association (IPSA), Luksemburg 2009,
Patterns of communication during the campaign to the European Parliament in Poland, conference ‘Campaigning for Europe 2009: a conference on parties, campaigns, mass media and the European parliamentary election 2009’, Universität Koblenz-Landau, Landau (Germany) 2009,
Presidential campaign in Poland 2005; development and execution of the Civic Platform’s presidential campaign, election roundtable, International Republican Institute, Prague (Czech Republic), 2006.
Papers and speeches delivered at domestic conferences
Zmediatyzowane społeczeństwo obywatelskie: pomiędzy zaangażowaniem, slacktywizmem a lurkowaniem, IV Kongres Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Adama Mickiewicza, Poznań 2016,
Zmiany w polityce polskiej – analiza po wyborach do Parlamentu Europejskiego 2014, conference „Dokąd zmierza Polska?”, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław 2014,
seminar Polityka energetyczna w dobie wyzwań rozwojowych. Perspektywa europejska, narodowa i regionalna, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław 2014,
Transformation of political communication model in Poland through new media, 7th International Central and East European Communication and Media Conference (CEECOM), Wroclaw 2013,
Transformacja modelu komunikowania politycznego w Polsce poprzez nowe media w perspektywie badań longitudinalnych, III Kongres Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej “Mediatyzacja życia, kultury, polityki”, Kraków 2013,
Zautomatyzowane narzędzia badawcze w marketingu politycznym, conference „Kryzys marketingu. Wartości, teoria i praktyka marketingu politycznego w Unii Europejskiej”, Uniwersytet Jana Kochanowskiego, Kielce-Cedzyna 2012,
seminar “Political mobilization in Central Europe as challenge for the liberal parties”, Wrocław, 2012,
Transnarodowe federacje czy europejskie partie polityczne? Wokół problemu instytucjonalizacji partii na poziomie europejskim, II Ogólnopolski Kongres Politologii, Poznań 2012,
Media społecznościowe w komunikowaniu politycznym: w poszukiwaniu warsztatu badawczego politologa, II Ogólnopolski Kongres Politologii, Poznań 2012,
Hybrydyzacja narzędzi komunikowania partii politycznych w Polsce, „Dwie dekady marketingu politycznego w Polsce. Czas podsumowań, refleksji, prognoz”, Uniwersytet Jana Kochanowskiego, Kielce 2009,
Strategie komunikacyjne polskich partii politycznych w wyborach do Parlamentu Europejskiego 2009 w świetle badań empirycznych, conference „Wybory do Parlamentu Europejskiego; Prawo. Media. Społeczeństwo”, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń 2008,
Rozwój komunikowania politycznego w polskiej blogosferze, I Kongres Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej „Kreowanie komunikowania: zawartość, kontrola, krytyka”, Wrocław 2008,
Kreowanie brandu lokalnego i regionalnego – potęga mitu a rzeczywistość. Seminar „PR Regionów”, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2008,
Uniform electoral system to the European Parliament; far future or reality? I Polsko – Czesko – Słowackie Forum Nauk o Polityce i Komunikowaniu, Książ Castle 2007,
Populizm w XXI wieku, international conference „Populizm w Europie – defekt czy przejaw demokracji?”, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław. 2007,
The role of European political parties in closing the communication gap within the European Union, international conference “Comparing Media Systems. West Meets East”, Kliczków 2006,
Wyborczy superzespół czy superzepsuł? – sztab wyborczy: role społeczne, relacje wewnątrzgrupowe, struktura organizacyjna, efektywność zespołu. Conference „Tworzenie wizerunku – public relations w polityce”, Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, 2005.